Park Folimanka je jeden ze tří největších parků Prahy 2. Leží v údolí potoka Botič, zhruba mezi Karlovem a zbytky Novoměstských hradeb na straně jedné, a bájným Vyšehradem a Pankráckou plání na straně druhé. Na své si zde přijde skutečně každý – od malého sportovce, rodičů s dětmi, pejskaře, až po zájemce o historii. V různých koutech parku totiž najdeme stopy zajímavé minulosti. Již samotný název Folimanka se váže ke jménu vlastníka zdejších vinic ze 14. století – měšťana Jakuba Folmana. Pojďte s námi blíže poznat park, užít si příjemné prostředí a zahrát si s pomocí příběhu. Pomůžeme Folmanům v pátrání po pokladu? ? Budeme potřebovat klíče k truhle s pokladem. Je to sice příběh smyšlený, ale pátrání a poznávání jistě stojí za to. Kdo ví, třeba tam ten poklad opravdu je. Začátek trasy je u Osvěžovny v centrální části parku, která stojí zhruba v místech někdejší usedlosti. Následující zastávku se dozvíte vždy až po splnění úkolu.
Informace o trase
- 10 zastávek
- Délka 1,6 km
- Přibližná doba trvání: 40 - 60 min.
- Na trase budete plnit úkoly dvojího typu:
(A) odpovědi na otázky k navštívenému místu
(B) úkoly související s příběhem k tomuto parku
Hodnocení
- Za správné odpovědi můžete získat až 100 bodů (10 na každé zastávce)
- Počet získaných bodů můžete sledovat průběžně. Je uveden i v závěrečném hodnocení po ukončení vaší hry.
- Účastníci, kteří do 31. 12. 2023 získají 80 bodů a více, budou zařazeni do slosování o věcné ceny. Trasu však bude možno procházet a hrát i poté.
Doporučujeme
- Využijte informace z Encyklopedie Prahy 2. Přečtěte si hesla zobrazovaná k tématu Folimanka.
- Prohlédněte si i informace, na něž vedou odkazy v popisu jednotlivých zastávek na trase (Mohlo by vás zajímat).
Trasu připravila Městská část Praha 2 ve spolupráci s Loxper.
S chytrým telefonem nebo s papírem v ruce?
I papír lze užít jen jako pomůcku pro on-line účast ve hře. V příloze sice najdete ke stažení dokument se zastávkami a otázkami, který si můžete vytisknout na cestu. Avšak s chytrým telefonem nebo s tabletem máte na cestě hned přístup k více informacím. Pokud půjdete přeci jen s papírem v ruce, doporučujeme: registrujte se třeba až po návratu a vyplňte své odpovědi doma u počítače. Proč? Dozvíte se více o zastávkách a zajímavostech v okolí, budete moci využít nápovědu, hned se dozvíte, zda vaše odpovědi jsou správné, kolik jste získali bodů a jak si stojíte v porovnání s ostatními účastníky. Pokud papírový formulář odevzdáte v infocentru Úřadu MČ Praha 2, máte šanci dozvědět se vaše výsledky až po ukončení soutěže.
Máte raději mobilní aplikaci? Trasu naleznete i v nabídce společnosti Loxper mezi procházkami, které můžete projít bezplatně.
Seznam a mapa herních bodů
Objevujte! Poznávejte! Bavte se!
Jak se sem dostanete: Do centrální části parku můžete přijít z různých míst. Třeba od ulice Sekaninova. Přejdete mostek přes Botič a v blízkosti oploceného hřiště pro míčové hry najdete kiosek s občerstvením zvaný Osvěžovna. Naproti ní stojí vydlážděný pahorek.
Jak na další zastávku: Přejděte na cestu vedoucí podél Botiče a vydejte se po jeho proudu. Projdete kolem dětského hřiště k mostku ze Sekaninovy ulice. Zde je další zastávka a úkoly
Jak na další zastávku: Pokračujte dále po cestě podél Botiče až k východu z parku, do ulice Na Slupi. Vpravo od vás se nachází konec hradební zdi, na které najdete pamětní desku s informacemi. Zde je třetí zastávka.
Jak na další zastávku: Po cestě vedoucí podél svahu pod hradbami se vydejte zpět do parku. Po levé ruce minete nově vybudované strmé schody ke hradbám, až přijdete ke křižovatce cest a ke kruhovému altánu dole za ní. Kousek od něho, naproti přes cestu, trčí z trávníku žlutá zahnutá roura. To je dětský poesiomátek a další zastávka na trase.
Jak na další zastávku: Fontána a naproti ní sousoší na malé vodní kaskádě je jen o pár kroků dále. Na dohled. To je pátá zastávka naší trasy.
Jak na další zastávku: Pokračujte dál, po cestě podél plotu hřiště pro míčové hry, až téměř k místu, kde trasa začínala (kiosek s občerstvením). Dojdete na křižovatku cest. Vydejte se vlevo vzhůru do kopce po menší cestě. Místo, kde si hraje kamenná Medvědí rodina, je šestou zastávkou.
Jak na další zastávku:
Vydejte se po cestě nad Medvědí rodinou směrem k Nuselskému mostu. Pod ním je další zastávka.
Jak na další zastávku: Pokračujte dále po cestě vedoucí nad volnočasovým areálem Jammertal a sportovní halou USK Praha. Vpravo si všimněte další sochy v parku, kterou vytvořil Jiří Kryštůfek (autor Dívky s holubicí na náměstí Míru). O kus dál minete po levé ruce odbočku vzhůru na schodiště a přijdete do ulice Pod Karlovem. Ještě pár kroků a vlevo uvidíte vchod do krytu Folimanka. Ten je naší osmou zastávkou.
Jak na další zastávku: U vstupu do parku z ulice Pod Karlovem se vydejte spodní cestou, která vede k velké tmavé budově sportovní haly USK Praha. Ta je devátou a předposlední zastávkou.
Jak na poslední zastávku: Cestu na poslední zastávku není třeba složitě popisovat. Nový volnočasový areál Jammertal se nachází hned vedle sportovní haly, pod Nuselským mostem. Po vyřešení posledního úkolu si zde můžete užít ještě trochu pohybu, ale také se po absolvování naší trasy občerstvit.